CrossFitness


Jaka jest definicja CrossFitness? Ogólnie mówiąc to trening wytrzymałościowo-siłowy, który ma pomóc osiągnąć lepszą ogólną sprawność fizyczną i przygotować na różne wyzwania sportowe.

Jak to jednak wygląda w praktyce? „Workout of the Day” (WOD), czyli tzw. trening dnia trwa 20 minut. Po krótkiej, 5-10 minutowej rozgrzewce na początek są thrusters (przysiad ze sztangą wraz z jej wypchnięciem ponad głowę), podnoszenia kettlebell nad głowę (odważnika, który można trzymać oburącz, a jego waga zależy od możliwości trenującego), potem pompki oraz podwójne skoki na skakance.
cross-fitness-1
Każde ćwiczenie robi się przez 1-2 minuty, potem zmiana i kolejne ćwiczenie. Chodzi o to, by w tym czasie wykonać jak największą liczbę powtórzeń każdego ćwiczenia. To tylko jednak przykład dnia treningowego. Zaletą crossfitness, w odróżnieniu od tradycyjnych zajęć fitnessowych, jest jego ogromna różnorodność, intensywność i stosunkowo krótki czas ćwiczeń.
cross-fitness-2
CrossFitness, czyli brak nudy!
CrossFitness zasadza się na różnorodności i nie ogranicza tylko do ćwiczeń w sali treningowej. To także bieganie, jazda nam rowerze, brzuszki, pompki, podskoki, podciąganie i wiele, wiele innych aktywności, które można wykonywać w parku, garażu czy domu. Najważniejsze są regularność i intensywność ćwiczeń. Spece od crossfitness twierdzą, że optymalny trening powinien odbywać się trzy dni z rzędu, po czym trzeba zrobić jeden dzień przerwy. I znowu trzy dni ćwiczeń, jeden dzień odpoczynku. Długość treningu to ok. 20 minut, nie licząc rozgrzewki i rozciągania po ćwiczeniach.
cross-fitness-3
Ciężka wspólna praca, dzielenie się doświadczeniami w dążeniu do celu, przekraczanie własnych możliwości, ćwiczenia na czas i motywacja, jaką dają inni !
CrossFitness, oprócz ćwiczeń, kładzie nacisk na zbilansowaną dietę, która pomaga zoptymalizować osiągane wyniki i pozytywnie wpływa na zdrowie, gdyż odpowiednie odżywianie jest podstawą sukcesu w fitnessie.